Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Rypinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://rypin.praca.gov.pl/

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

 

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o .

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Agnieszka Cielicka. Kontakt: acielicka@rypin.praca.gov.pl, tel. 54 2802144. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Do budynku prowadzi wejście od ulicy Nowy Rynek. Budynek Urzędu wyposażony jest w wejście schodowe oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych na wózkach. 

 

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Obsługa osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się na I piętrze. Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są tylko pomieszczenia na parterze, gdzie odbywa się obsługa. W urzędzie nie ma wind. Po wejściu do budynku po lewej stronie znajduje się tablica informacyjna. Na wprost wejścia znajdują się schody prowadzące na I piętro. Wejście z parteru na I piętro odbywa się za pośrednictwem schodów, z których pierwszy i ostatni stopień zostały oznaczone kontrastowymi taśmami, tak aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo osób z nich korzystających. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze obok schodów.

 

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Do wejścia do budynku prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna, nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Nie ma również napisów dla osób niewidomych i słabowidzących. Na parterze budynku (hol), po prawej stronie od wejścia, znajduje się infokiosk multimedialny z ułatwieniem dostępu dla osoby niepełnosprawnej w postaci regulacji wysokości wyświetlacza i zmiany kontrastu.

 

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Urząd posiada oznakowane miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej, które znajduje się przed głównym wejściem do budynku.

 

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. 

 

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Pracownicy Urzędu mogą korzystać z bezpłatnej usługi tłumaczenia rozmowy z języka migowego (PJM) na język polski za pośrednictwem serwisu www.zielonalinia.gov.pl (po rezerwacji terminu z konsultantem Zielonej Linii znającym język migowy).


Informujemy, że osoby niesłyszące mogą również kontaktować się z Urzędem poprzez przesłanie wiadomości:

- na adres e-mail: tory@praca.gov.pl

- na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.

- na adres skrzynki e-Doręczeń (AE): PL-46308-27664-BDGHS-19

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem Pracownicy Urzędu mogą korzystać z bezpłatnej usługi tłumaczenia rozmowy z języka migowego (PJM) na język polski za pośrednictwem serwisu https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy (po rezerwacji terminu z konsultantem Zielonej Linii znającym język migowy).

Informujemy, że osoby niesłyszące mogą również kontaktować się z Urzędem poprzez przesłanie wiadomości:

  •  na adres e-mail: tory@praca.gov.pl
  •  na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.
  •  na adres skrzynki e-Doręczeń AE: PL-46308-27664-BDGHS-19
Informacje o publikacji dokumentu